Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) už Europos Sąjungos lėšas atnaujina kinologams bei tarnybiniams šunims pervežti skirtų transporto priemonių parką.
Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) už Europos Sąjungos lėšas atnaujina kinologams bei tarnybiniams šunims pervežti skirtų transporto priemonių parką.
Finišo tiesiąją sparčiai artėjantis 22-asis konkursas „Lietuvos Metų automobilis 2019“ jau leidžia daryti kai kuriuos apibendrinimus. Vienas svarbiausių: naujos technikos bandymai tampa profesionalesni, o subjektyvaus vertinimo mažėja. Visgi vairuojant žmogiškas faktorius išlieka esminis, o kalbant apie stabdymą – gyvybiškai svarbus. Kaip šią problemą sprendžia automobilių gamintojai? Su kolegų iš VGTU pagalba šįkart patikrinome tiek įprastas stabdžių, tiek autonominio stabdymo sistemos.
Vos pasirodęs rinkoje 2011 metais jis tapo stilingo prabangaus miesto visureigio etalonu. Lyg nužengęs nuo mados podiumo, puikiai valdomas, kompaktiškas ir pakankamai praktiškas, kad taptų populiarus daugelyje rinkų, įskaitant ir Lietuvą. Šiandien debiutavęs naujos kartos „Range Rover Evoque“ paveldėjo aristokratišką išvaizdą ir važiavimo kokybę, šiek tiek paaugo, tapo sportiškesnis, išmoko naujų technologijų ir prisijaukino hibridinį variklį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Artėjant žiemai ir prastėjant vairavimo sąlygoms ne visi vairuotojai sugeba tinkamai prisitaikyti prie pokyčių. Savaitgalį kelius padengus plikledžiui, „Ergo“ jau užregistravo beveik 300 eismo įvykių ir šis skaičius dar turėtų išaugti, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Elektrinės transporto priemonės vis greičiau perima įprastų transporto priemonių vietą, o pikapai – didžiausią pelną nešantis Amerikos automobilių gamintojų segmentas – turėtų būti sekantis etapas, pereinant prie elektra varomų transporto priemonių. Vis dėlto, „GM“ vadovybė, atsakinga už pasaulinę strategiją, teigia, kad elektrinio pikapo nėra bendrovės ateities planuose.
Antradienį atidaromas 156,4 mln. eurų vertės atnaujintas automagistralės „Via Baltica“ ruožas tarp Kauno ir Marijampolės.
Prienų ir Marijampolės savivaldybėse atnaujinta magistralė išplatinta nuo 2 iki 4 eismo juostų. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis anksčiau yra sakęs, kad naujas platesnis kelias gerokai sumažins avarijų jame mastą. Anot jo, kelio nesaugumas buvo pagrindinė šio kelio rekonstrukcijos priežastis.
Ekspertai sako, kad nelegaliai dirbantys senų automobilių ardytojai ne tik nemoka mokesčių, bet ir teršia aplinką.
Skaičiuojama, kad kasmet Lietuvoje išardoma iki 60 tūkst. tonų netinkamų važiuoti transporto priemonių. Nelegalūs ardytojai vertingas dalis parduoda, metalą priduoda atliekų tvarkytojams. Nevertingas dalis – gumą, stiklą, plastiką išmeta į buitinių atliekų konteinerius, arba palieka pakelėse ar pamiškėse.
Naudoto automobilio besižvalgantiems pirkėjams vokiečių ekspertų patikimumo įvertinimas yra laikomas vienu naudingiausių.
Apžvelkime transporto priemones, kurias nori įsigyti dauguma lietuvių. Tai yra mašinos, pagamintos nuo 2008 iki 2011 metų.
Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be pagrindo. Švedijos pareigūnai ėmėsi didelio tyrimo ir išaiškino schemą, kaip iš JAV ar Didžiosios Britanijos atgabentos šiukšlės netikėtai mūsų šalyje pavirsta važiuojančiomis transporto priemonėmis ir yra išgabenamos į Skandinavijos šalis, o jas įsigiję pirkėjai nė neįtaria, kad važinėja metaliniuose karstuose.
Seniai praėjo tie laikai, kai Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai turėjo įvertinti tik tai, kaip automobilis važiuoja, kaip jis valdomas, kaip dirba jo pakaba. Šiemet, jau 22 kartą rengiamuose „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimuose, visi 33 pretendentai turi liečiamuosius ekranus. Kai kurie – netgi ne po vieną, o norint susipažinti su kai kuriomis jų programinės įrangos galimybėmis reikėjo ilgiau stovėti tapšnojant monitorius nei važiuojant, rašom pranešime žiniasklaidai.
2019 m. pradžioje Europoje pasirodys naujasis, sportinių automobilių gerbėjų visame pasaulyje labai laukiamas jau aštuntos kartos „Porsche 911“. Sportinis automobilis prieš oficialią premjerą atliko daugybę testų, tikrinančių ištvermę, patikimumą, atsparumą įvairioms gamtinėms sąlygoms, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Naujasis 911 išbandytas keliose klimato zonose, kur temperatūros amplitudė siekia 85 laipsnius.
Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes jūsų automobilis puikus ir jame viskas veikia be priekaištų? O gal į visas dėtuves prisidėti visko, ką tik galime įsivaizduoti ir bagažinėje nepamaišys antras atsarginis ratas?
Keliautojas automobiliais Vitoldas Milius sako, kad leistis į kraštutinumus nereikia, ir pataria, ką ir kokiomis aplinkybėmis žiemą automobilyje turėti verta.
Ketinantiems išsinuomoti automobilį – ne viena gera žinia. Štai automobilių nuoma Kaune – tai galimybė rinktis iš įvairių modelių, priimtinos sąlygos ir netgi patrauklios kainos.
1. Galimybė rinktis iš įvairių modelių – tai vienas iš kertinių automobilių nuomos pliusų.
2. Priimtinos sąlygos, ko gero, nusveria net prieš tai minėtą teiginį apie modelių įvairovę.
3. Patraukli kaina visuomet palankiai vertinama, nesvarbu, ar tai būtų automobilių nuoma, ar pietūs kavinėje.
Žmonės visą laiką nori judėti greičiau. Dėl to kinkėme arklius, statėme burlaivius, išradome garvežius, sukūrėme automobilius, į dangų pakėlėme lėktuvus, o dabar astronautus į orbitą keliame raketomis. Greičiausi traukiniai pasaulyje važinėja didesniu nei 400 km/h greičiu, tačiau anksčiau žmonės greičio siekė, bet kartu jo ir bijojo.
Amerikiečių ratlankių gamintojas HRE Wheels ir 3D spausdintuvus gaminanti įmonė GE Additive, pristatė pirmuosius pasaulyje atspausdintus ratlankius. Juos sudaro penkios sekcijos, pritvirtintos anglies pluošto apvade. Eksperimentinių ratlankių dydis – 20 ir 21 colis.
Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be privalomojo draudimo tikėdamiesi sutaupyti. Įprastai tokie eismo dalyviai, patekę į avarijas, bando išvengti gresiančios atsakomybės neteisėtais būdais. Negana to, kartais minėtose situacijose apgauti norima ne tik draudikus, bet ir nukentėjusiuosius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Toyota GT86“ - tai sportinis automobilis, gaminamas nuo 2012 metų. Nelabai greitas ar galingas, bet labai smagus automobilis jau yra užsitarnavęs vietą gerbėjų širdyse, tačiau ne visi žino, kiek įdomių detalių šiame modelyje paslėpė „Toyota“ dizaineriai.
„Toyota GT86“ taip pavadintas legendinio AE86 garbei. Šis iki 1987 metų gamintas automobilis tapo entuziastų numylėtinius, drifto monstru ir kolekcionierių svajonių objektu. Aišku, dabar tai yra labai senas automobilis, o nostalgija yra puikus marketingo įrankis. „Toyota GT86“, kaip ir AE86, turi variklį priekyje ir galinius varomus ratus. Tarp jų - mechaninė pavarų dėžė. Tačiau „Toyota“ pasistengė, kad apie senąjį modelį primintų būtent tas skaičius - 86.
Ugniagesiai per 10 metų už mašinų nuomą sumokėjo tiek pinigų, kad jas nusipirkti būtų buvę pigiau. Nepaisant to, sutarties su privačia įmone ugniagesiai nenutraukia ir mašinas nuomoja toliau. Dar daugiau – už dešimties metų senumo mašinas mokama tokia pati suma, kaip mokėta už naujas mašinas.
Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas ilgainiui pradėjo nekreipti dėmesio, mat šios, atrodo, buvo išburtos iš kavos tirščių ir iš to skaičiaus buvo ištraukta šaknis. Tačiau „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimų komisijos nariai patikino, kad naujausiais, nuo 2018-ųjų rugsėjo pateikiamais duomenimis pagal naująjį WLTP (angl. Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) standartą tikėti galima.
Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, vagys renkasi naujesnių automobilių brangiau kainuojančias detales ir elektroninę įrangą. Taip pat daugėja atvejų, kai ilgapirščiai neapsiriboja keliomis detalėmis, o pasirinktą transporto priemonę apšvarina labiau. Draudikai pastebi, kad šį rudenį ypač išaugo bagažinės užuolaidėlių vagysčių skaičius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Didieji elektriniai Volkswagen koncerno pokyčiai gresia Teslai, bet gera naujiena elektromobilių gerbėjams. Stambiausias automobilių gamintojas planuoja parduoti po 200 tūkstančių elektromobilių per metus.
Dėl to, kokia varančiųjų ratų komponuotė automobiliui geriausia, ginčijamasi nuolat. Vieni sako, kad galu varomas automobilis pats geriausias, nes galiniai ratai stumia automobilį, o priekiniai vairuoja, todėl yra balansas. Kiti kategoriškai pasisako tik už priekinius – paprasčiau valdyti ir praktiškiau. Treti be kompromisų tik už visų varančiųjų ratų pavarą, nes ji užtikrina geresnį sukibimą. Ar galima šiame ginče rasti teisybę?
Gera žinia naudotų automobilių prekeiviams – Kirgizijos valdžia laikinai atšaukė padidintus muitus įvežamoms transporto priemonėms. Šia veikla užsiimančių kirgizų akys iškart nukrypo į jiems pažįstamą Kauną. Kad pagausėjo rusiškai kalbančių automobilių pirkėjų, pajuto ne tik turgavietėse juos pardavinėjantys verslininkai.
Vis dažniau kirgizai kreipiasi į pavienius asmenis, interneto skelbimų svetainėse paskelbusius apie siūlomą mašiną.
Automobilio ieškantys lietuviai pradėjo kruopščiau skaičiuoti išlaidas ir ėmė vis dažniau dairytis į mašinas su benzininiais varikliais. Tačiau dėl ribotos pasiūlos neretai jiems tenka dar kartą persigalvoti ir grįžti prie gerai pažįstamo dyzelio.
„Mazda MX-5“, „Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „Fiat 500“ bei „MINI“ ir daugybė kitų automobilių turi vieną didžiulį trūkumą – jie greitai rūdija. Žinoma, pramonė jau kurį laiką turi sprendimą – plieninės automobilių kėbulo detalės yra galvanizuojamos, dengiamos specialiais gruntais, dažais ir laku. Tačiau juk žmonija turi ir metalo, kuris iš esmės yra atsparus korozijai – kodėl nerūdijantis plienas naudojamas gaminti kriauklėms, bet ne automobilių kėbulams?
Prasidėjus sudėtingiausiam eismo sąlygų sezonui – žiemai, Lietuvos valstybinių kelių priežiūros įmonė „Kelių priežiūra“ sukūrė interaktyvų valstybinių kelių priežiūros žemėlapį, kuris vairuotojams padės pasirinkti saugesnį maršrutą esant blogoms oro sąlygoms, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Nuo šių metų lapkričio 1-osios, įsigaliojus naujiems Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimams, vairuotojai, priartėję prie pėsčiųjų perėjos ir pamatę šalia jos stovintį žmogų, privalo sustoti ir įsitikinti, ar jis ruošiasi kirsti važiuojamąją dalį. Taip siekiama užtikrinti pėsčiųjų saugumą. Tačiau ką daryti vairuotojams tose vietose, kur pėsčiųjų srautas yra intensyvus ir praktiškai nenutrūkstamas? Šį klausimą paliekama spręsti pačioms miestų savivaldybėms.
Bendro naudojimosi vietose paliktos neprižiūrimos, naudojimui netinkamos transporto priemonės kelia didelių nepatogumų ne tik Vilniaus, bet ir kitų didesnių Lietuvos miestų gyventojams bei eismo dalyviams, teršia aplinką. Pastebima, kad tokių automobilių daugėja atvėsus orams ar užklupus žiemai, rašoma pranešime žiniasklaidai. Kaip elgtis gyventojams?
Kijevo, Ukrainos, centrą užkimšo tūkstančiai automobilių su užsienietiškais valstybiniais numeriais. Kaip pastebėjo DELFI žurnalistai, dirbantys įvykio vietoje, dauguma automobilių su lietuviškais numeriais, o jų savininkai susirinko į protestą dėl mažesnių muito mokesčių.
Be lietuviškų valstybinių numerių, netrūksta ir automobilių, registruotų Lenkijoje, taip pat kai kur matyti Čekijoje, Vokietijoje registruotos transporto priemonės.
„Volkswagen Käfer“, geriau žinomas „Vabalo“ vardu, yra visuotinai labai mėgstamas automobilis. Tačiau tiesa yra ta, kad jis visada buvo kuriamas taip, kad būtų kiek įmanoma pigesnis. Tai reiškia, kad net paprasta vandens pompa langų plovimo skysčiui tuomet buvo per brangi. Bet kuo ją pakeisti? „Volkswagen“ turėjo unikalų sprendimą – langus plauna atsarginis ratas.
Nuorodų sąrašas
Powered by BaltiCode